preskoči na sadržaj

Osnovna škola Borovje Zagreb

Međunarodna Ekoškola

Naša škola je prepoznata kao škola koja ugrađuje brigu za okoliš u školski kurikulum.

Klikom na sliku pročitajte više.

http://www.eko.lijepa-nasa.hr/users/profile_user/591

Međunarodne Ekoškole su program osmišljen za provedbu smjernica odgoja i obrazovanja za okoliš na razini čitavih odgojno-obrazovnih ustanova (osnovne i srednje škole, dječji vrtići i učenički domovi, škole za djecu s posebnim potrebama i fakulteti). Nacionalni koordinator Ekoškola u Republici Hrvatskoj je Udruga Lijepa Naša.

Međunarodni program Ekoškole je razvila Zaklada za odgoj i obrazovanje za okoliš (Founadtion for Environmental Education – FEE) kao odgovor na UN konferenciju 1992. godine. Program se službeno počeo provoditi od 1994. godine u Danskoj, Njemačkoj, Grčkoj i Velikoj Britaniji. Danas Ekoškole se provode u više od 59 država svijeta koje povezuju više od 46 000 škola.

Ekoškole su program i sustav nagrađivanja. Škole se nagrađuju Zelenom zastavom sa znakom Ekoškole koja se može izvjesiti na zgradi škole ili izložiti u predvorju. Škole također dobivaju i povelju (certifikat) Zaklade za odgoj i obrazovanje za okoliš, pravo na logo (znak Ekoškole) koji će se nalaziti na dopisima, stječu mogućnost medijske promidžbe u Hrvatskoj i svijetu...

Cilj programa: ugradnja odgoja i obrazovanja za okoliš u sve segmente odgojno-obrazovnog sustava i svakodnevni život učenika i djelatnika Ekoškole.

Zadaća: odgojiti mlade generacije osjetljivima na pitanja okoliša i osposobiti ih za donošenje odluka o razvitku društva u budućnosti.

Status Ekoškole: je sustav nagrađivanja na lokalnoj, državnoj i međunarodnoj razini što je osobitost ovog prepoznatljivog i kvalitetnog modela odgoja i obrazovanja. Škole koje ispune postavljene kriterije i koje brigu za okoliš promiču kao trajnu vrijednost i način življenja, dobivaju povelju o statusu Međunarodne Ekoškole i Zelenu zastavu sa znakom Ekoškole. Ovo prestižno međunarodno priznanje dodjeljuje se na dvije godine. Nakon toga slijedi obnova statusa.
Škola mora dokazati da je u provedbi programa, prema zacrtanim smjernicama otišla “korak dalje”, produbila i proširila rad na izabranim temama te sve aktivnosti mora iscrpno dokumentirati na mrežnim stranicama programa – eko.lijepa-nasa.hr.

(Tekst preuzet s portala eko.lijepa-nasa.hr)


Ekokodeks

Ekokodeks naše škole

Kap po kap odlazi u zrak,

Polako ali sigurno putuje u oblak.

U oblaku stvara prijeteljice nove

I zajedno kreću u avanture mnoge.

U rijeku, u potok ili pak u zemlju,

Kap po kap iznova odlazi u zrak.

Voda nam život znači

I zato neka se zagađenjem ne tlači.

Autori Ekokodeksa OŠ Borovje su učenici Barbara Krnic, 6.b i Bruno Tonković, 7. b razred u šk. god. 2016./2017.


GODIŠNJI PLAN I PROGRAM RADA EKOŠKOLE

GODIŠNJI PLAN I PROGRAM RADA EKOŠKOLE

nalazi se u privitku.

Poveznica na projekt "Shema školskog voća": http://os-borovje-zg.skole.hr/kuhinja

Priloženi dokumenti:
GPP Ekoskole 2017-2018.docx


Posjet najljepšem parku kontinentalne Hrvatske

Učenici četvrtih razreda posjetili su Bjelovar u sklopu IUN 16.listopada 2018.

Središnji bjelovarski trg je Trg Eugena Kvaternika datira iz 1756.g. Unutar trga - parka četverokutnog oblika prvobitno je posađen drvored lipa. Danas su sačuvane dvije lipe iz 18.st. U parku se nalazi oko 40 vrsta drveća i grmlja (većinom alohtonih vrsta). Najviše ima divljeg kestena. U središnjem dijelu je smješten glazbeni paviljon, izgrađen za vrijeme 2.svjetskog rata.

Park na Trgu Eugena Kvaternika dobio je nagradu za najljepši park na prostoru kontinentalne Hrvatske.

Nakon Bjelovara, učenici su se uputili u Veliki Grđevac - Lovrakov rodni kraj. U neposrednoj blizini Centra nalazi se poučna Staza prijatelja prirode u dužini 2 km. Učenici su prošetali dijelom poučne staze. Na stazi se nalazi nekoliko postaja na kojima su upoznali dio flore i faune ovoga kraja. Biljni svijet je izuzetno bogat raznovrsnim šumskim vrstama, a uz veliki broj šumskih životinja, koje je moguće vidjeti i danju, posebna atrakcija je vidra, koja kao simbol obilježava općinski grb te manja kolonija dabrova, koja obitava nedaleko mlina Družbe Pere Kvržice.


Djelatnici škole u Eko-centru Budinjak

Djelatnici naše škole posjetili su 5.listopada 2018. Eko-centar Budinjak i arheološko nalazište te obišli Stazu kneževa.

"Prirodni činitelji, ali i dugogodišnje djelovanje čovjeka i njegov suživot s prirodom, učinili su Park prirode "Žumberak – Samoborsko gorje" područjem zanimljive i bogate bioraznolikosti.
Takozvani kulturni, mozaični krajobraz, u kojem se izmjenjuju otvorene, travnjačke površine sa onima prekrivenima šumom, rezultat je čovjekova djelovanja – krčeći šume koje bi bez njegova utjecaja pokrivale čitavo prostranstvo Parka, stvorio je otvorena, nešumska staništa koja nastanjuju "nove", nešumske vrste.
Tako je čovjek, i nehotice, od davnina radio na povećanju prirodne raznolikosti ovoga kraja."
(preuzeto sa službene web stranice Parka prirode Žumberak - Samoborsko gorje)

Dio ugođaja prenosimo u kratkom video uratku (kliknuti na foto)


Zelena čistka - rujan 2018.

Učenici razredne nastave sudjelovali su u još jednoj Zelenoj čistki.


Dan Sunca i Dan Škole

Petak,  4. svibnja  je bio poseban dan u našoj školi.  Naime, tog dana smo proslavili 12. rođendan naše škole, ali  i obilježili Svjetski  dan Sunca. Te dvije prigode smo spojili u jedan događaj, kako i priliči jednoj Ekoškoli. 

Naime, Svjetski dan Sunca se obilježava od sedamdesetih godina 20. st. na inicijativu tadašnjeg američkog predsjednika Jimmyja Cartera. U našoj školi smo odali počast suncu na originalan način – gradnjom analematičkog sunčanog  sata.

 

Sunčani sat je drevna naprava koja pokazuje položaj sunca na nebu, a sjena pokazivača  prikazuje koliko je sati. Ako je pravilno postavljena, može pokazati vrijeme prilično točno.

Naš sat nije obični, nego analematički. Pridjev analematički dobio je po pojmu analema što je krivulja u obliku osmice koja u godini dana ocrtava položaj Sunca zabilježen svakoga dana u isto vrijeme s istoga mjesta. Takvi satovi se javljaju u 16. st. i precizniji su od standardnih sunčanih satova.

Sat su izgradili marljivi učenici 8.a razreda pod vodstvom prof. matematike Kristijana Sabolčeca  i uz pomoć domara Zlatka Tuđine. Sat je smješten u dvorištu škole.

Na žalost, dan predviđen za otvorenje sata je bio kišan pa smo program premjestili u hol škole. Započeo je recitacijama i plesom za koji su zaslužne učiteljice i učenici trećih i četvrtih. Recitacije, od kojih su neke bile i autorske, bile su na temu Sunca i zdravlja.  Nakon toga su u učenici koji su sudjelovali u gradnji sata prezentirali način rada, ali i povijest analematičkog sata. Kratki film koji je uslijedio, pokazao je kako se gradio.

Program je završio prigodnim obraćanjem ravnateljice te pjevanjem školske himne u kojem je zdušno sudjelovala sva publika.

Tako je Sunce, izvor života, ali i obnovljivi izvor energije, dobilo počast kakvu zaslužuje.

Prezentacija učenika o analematičkom satu i obilježavanju Dana Sunca:

 

 

Akcija Zelena čistka 2018.

20.travnja 2018.učenici naše škole sudjelovali su u akciji "Zelena čistka 2018.".

Učenici razredne nastave očistili su školsko dvorište i igralište, a potom su oslikali igralište i staze kredama u boji na temu Dana planete Zemlja.

Sve fotografije mogu se pregledati u Foto-galeriji - album Zelena čistka 2018.

Učenici 3.b razreda uredili su školski vrt.

 


Akcija Humane Nove: Proljetno čišćenje ormara


Zelena čistka 2018.

Već sedmu godinu za redom akcijom Zelena čistka nastojimo diljem zemlje osvijestiti važnost čistog okoliša i okupiti sve građane, a posebice najmlađe u zajedničkom cilju za bolju i zeleniju budućnost. Sudjelovanje najmlađih u akcijama čišćenja od iznimne je važnosti jer su oni budući naraštaji koje treba osnažiti za aktivan doprinos očuvanju okoliša kroz pravilno odvajanje i odlaganje otpada, čime postaju pozitivan primjer svojim vršnjacima, potiču na volontiranje te ujedno podižu svijest o očuvanju okoliša.

Cilj prošlogodišnjih aktivnosti akcije, kao i ove, je podići svijest građana Hrvatske, posebice mladih, o njihovoj ulozi u stvaranju i načinu odlaganja otpada te važnosti očuvanja okoliša. Djeca i mladi su budući nosioci društva te ih treba motivirati da preuzmu inicijativu i brigu za okoliš jer je ista presudna za kvalitetan i zdrav život. Tijekom ovog projekta poticali smo razvoj volonterstva djece i mladih, gdje smo povezali dosad najveći broj volontera na nekom projektu u povijesti Lijepe naše.

Zelena čistka ove godine održava se od 1. travnja do 1. svibnja 2018. za vrtiće, škole i fakultete u sklopu Let's Clean Up Europe!

Naša škola provest će Zelenu čistku u petak, 20.travnja 2018.


 


Dan kravata

18.10.2017.

 


PROJEKT DANI JABUKA – dani zdrave hrane u 3.a razredu

 

CILJEVI PROJEKTA:
• educiranje učenika o važnosti voća posebno jabuke
• usvajanje zdravih prehrambenih navika
• unapređenje znanja učenika o poboljšanju kvalitete života jedenjem voća, posebno jabuke
• poticanje na promjenu i prihvaćanje pravilnih prehrambenih navika
• podizanje razine svijesti o odgovornosti u očuvanju zdravlja
• jabuka kao simbol, jabuka u pjesmi i slikarstvu, tradicijski prikaz jabuke (mudre izreke)

CILJANE SKUPINE:
• učenici 3.a razreda

OBUHVAĆENA NASTAVNA PODRUČJA:
• Priroda i društvo
• Hrvatski jezik
• Likovna kultura
• Glazbena kultura
• izvannastavne aktivnosti

VREMENSKI OKVIR PROJEKTA: od 16.10. – 20.10.2017.
Specifični ciljevi projekta: (GOO)

- potaknuti djecu na suradnju, toleranciju, druženje i zabavu
- razlikovati jabuke prema boji, veličini, okusu, sorti – poistovjećivanje s rasom, ljudima….
- kreativne radionice, zajedničke igre, zajedničke skupne aktivnosti
- priprema i konzumiranje proizvoda od jabuke
- suradničko učenje
- stvarati pozitivnu sliku o sebi, razredu, zajednici

Građanski odgoj - ishodi: učenici će imenovati blagdan koji su doživjeli tijekom projekta, objasnit će zašto je jabuka (voće) važno za zdravlje, moći će imenovati predmete i sadržaje koje smo radili i koje će moći koristiti u daljnjem obrazovanju, prepoznaju i uče pravila ponašanja u radu unutar para, skupine, razreda, zajednice; upoznaju prezentiranje svog uratka i izrađuju razrednu izložbu koju će predstaviti roditeljima, znaju i primjenjuju pravilo voćnog obroka u danu za pravilan razvoj i prehranu.

 


Dan jabuka u produženom boravku

Učenici 1.b i 2.b su u produženom boravku na likovnoj radionici obilježili Dan jabuka 18.listopada 2017..

Likovnom tehnikom kolaž naslikali su jabuku pritom pazeći da izgleda poput mozaika i da je na slici komplementarni kontrast boja.

Za to je bilo potrebno dosta pažnje i strpljenja. Stoga velika pohvala vrijednim učenicima! 

Učiteljica Vesna Stojanovski


Stop animacija

Tijekom projektnog Ekotjedna na temu Vode nastala je ova stop animacija kao korelacija tehničke, likovne i glazbene kulture te informatike.

 

Sretna kapljica- stopanimacija OŠ Borvje, Zagreb from Silvana Pesut on Vimeo.


Zelena čistka 2017.

Tvrtka Ekonerg - institut za energetiku i zaštitu okoliša, prepoznala je našu školu i eko aktivnosti koje provodimo te nam je povodom Dana planete Zemlje (22. travnja) donirala sadnicu ukrasne vrste drveća.

Doniranu sadnicu zasadili smo u srijedu, 26.4.2017. u 10:00 sati na odabranom mjestu u školskom dvorištu.

Akcija je posvećena zaštiti okoliša i razvijanju svijesti o važnosti drveća u uklanjanju emisija ugljikova dioksida iz atmosfere i njihova doprinosa ublažavanju klimatskih promjena.

Također, kao eko škola uključili smo se u već tradicionalnu, šestu po redu, akciju čišćenja, Zelenu čistku.

„Zelena čistka – jedan dan za čisti okoliš“ dio je globalnog pokreta Let's do it! i svjetske agencije World Cleanup 2017. Cilj kampanje je aktivan doprinos pojedinca u očuvanju okoliša kroz pravilno odvajanje i odlaganje otpada.

Učenici razredne nastave očistili su školsko igralište i dvorište. Zatim su kredama u boji oslikali igralište prigodnim crtežima i porukama uz Dan planete Zemlja.

Vidi članak "Zemlji na dar" ispod teksta u "priloženi dokumenti"

Sve fotografije mogu se pregledati u Foto-galeriji.

Priloženi dokumenti:
Zemlji na dar.docx


Pregled događanja u Eko - tjednu
 

5.razredi

U našoj školi su 5. razredi povodom Projektnog tjedna voda sudjelovali na radionici Izrada stopanimacije Vesela kapljica.

Učenici su sudjelovali u predprodukciji filma, produkciji i postprodukciji...koja još traje...Ruke petaša su marljivo radile i vrijeme je proteklo velikom brzinom...
Video - dio radionice su vodili Kristina Šembrek, Silvana Pešut Vitasović , pomogla Marija Barlek. Zvučni dio radionice su vodili Tihomir Hojsak i Aleksandar Franjić.

Premijera stopanimacije će se održati na dan podizanja zelene zastave 16. 05. koji je ujedno i Dan škole.

 


3.razredi

Mi, učenici/ce trećih razreda u Eko – projektnom tjednu VODA šetali smo uz vodu tekućicu u zavičaju – rijeku Savu. Promatrali smo biljni i životinjski svijet uz i u rijeci Savi. Bake i djedovi su nam pričali da su se u Savi nekad kupali. Danas je nažalost Sava zbog ljudske nebrige onečišćena. Trebalo bi pokrenuti akcije s ciljem njenog spašavanja.

Ove školske godine učili smo iz prirode i društva o važnosti zaštite i očuvanja pitke vode na našem planetu. Predstava Voda je život nas je na zanimljiv i neobičan način podsjetila na to.

Na radionicama smo dramatizirajući tekst Voda u čaši, slikajući kapljice vode tonovima plave boje te slušajući skladbe o vodi uživali i veseli zaključili: VODA JE ŽIVOT!


2. razredi - radionice

Na EKO - DAN za učenike drugih razreda pripremljene su 3 radionice: pokusi s vodom, online PC igre o vodi i radionica pisanja o vodi i sviranja s vodom.


Vode grada Zagreba

Četvrti razredi su obilježili Dan voda posjetom Gradskoj knjižnici Ivane Brlić-Mažuranić, sudjelujući na radionici "Vode grada Zagreba", koju je pripremila i vodila Branka Beović, ing.

Radionicu Voda u očima znanstvenika vodio je znanstvenik Nikola Biliškov, roditelj našeg učenika.

 


Aquatica

Na prvi dan proljeća, 21. ožujka  učenici svih drugih razreda posjetili su grad Karlovac i slatkovodni akvarij.


Posjet slatkovodnom akvariju

U sklopu projektnog tjedna  učenici šestih razreda su  na prvi dan proljeća posjetili Karlovac, Ozalj i slatkovodni akvarij Aquatiku. Kako im je bilo pročitajte u izvješću učenice 6.a razreda Ane Babić.

PUT U KARLOVAC I OZALJ

          Dana 21. ožujka 2017. godine putovali smo u Karlovac i Ozalj, a pod „putovali smo“ mislila sam na 6. razrede, profesorice i našu ravnateljicu.

          Pred školu sam došla u 10 do 8. Ispred škole je bilo puno djece, šestaši, prvaši i nekoliko učenika petih razreda. Došle su i profesorice pa smo bili spremni za polazak. Čekao nas je bijeli autobus s natpisom darojkovic.com. Naravno, kao svaki autobus imao je velike crne kotače i puno prozora. Polako i glasno krenuli smo prema njemu. Smjestili smo se i polako krenuli. Sjeli smo na plava sjedala prekrivena nekom čudnom tkaninom plave boje. Nakon sat vremena vožnje stigli smo u Ozalj. Popeli smo se do Zavičajnog muzeja Ozalj i napravili malu stanku da nešto pojedemo prije razgledavanja. Dok hodasmo prema muzeju, Anja i ja sve smo slikale, čak i najmanje detalje. Pogled s mosta preko kojeg smo prolazili bio je prekrasan. Rijeka Kupa blistala je, svojom prekrasnom bojom i ljepotom očarala me, a vjerujem i ostale. Ušli smo u muzej i voditelj nam je počeo govoriti o povijesti grada Ozlja. Muzej je vrlo star, no nije izgledao tako staro. Kako smo prolazili kroz muzej, to mi se sve više počeo sviđati. Bio je poprilično velik. Stari i široki bijeli zidovi, čak 1 metar, držali su ovaj muzej na mjestu. To što su zidovi bili široki nije značilo da je u muzeju bilo toplo. U svakoj prostoriji koju smo obilazili bilo je sve hladnije. U velikim staklenim vitrinama nalazili su se stari predmeti koji su nađeni na području Ozlja ili muzeja te stvari ili predmeti koji su pripadali Babonićima, Zrinskima i Frankopanima. Nakon razgledavanja muzeja krenuli smo prema Karlovcu. U Karlovcu nas je dočekao vodič Alen koji nas je proveo kroz Zvijezdu, poznatu karlovačku šetnicu. Kako smo šetali duž karlovačke šesterokrake zvijezde, vodič Alen pričao nam je razne povijesne događaje koji su se zbili na području grada Karlovca. Rekao nam je da su u maloj ulici blizu kružnog toka živjeli poznati hrvatski istraživači Afrike, Mirko i Stevo Seljan. Naš put kroz Zvijezdu trajao je oko sat vremena. Prekrasno zelenilo samo je uljepšavalo moj doživljaj o Karlovcu, gradu na 4 rijeke. Završetkom obilazka Karlovca i karlovačke šetnice stigli smo do Aquatike. Kao građevina izvana bijaše lijepa, prekrasno izgrađena, dok je iznutra sadržavala puno malih i velikih akvarija u kojem se nalaze ribe različitih veličina, oblika i s različitih staništa. Oko pola sata kasnije krenuli smo u park koji su navodno Amerikanci darovali Karlovčanima. Park je ogroman, pun čudnih sprava, bila je čak jedna na kojoj ste mogli proizvoditi razne melodije. Oko pola 3 krenuli smo prema restoranu Kristal u kojem smo ručali. Restoran je bilo jako uredan, lijep, prekrasno uređen i ugodan. Sjeli smo za velike okrugle stolove prekrivene bijelim stolnjacima. Za ručak smo imali odrezak s pomfritom i kečapom, a za desert slasne palačinke sa sladoledom. Jelo je bilo jako ukusno. Polako smo krenuli prema autobusu i uputili se prema našem dragom gradu Zagrebu.

          To je bio naš put u Karlovac i Ozalj. Bilo je odlično i imali smo sreće što je vrijeme bilo vedro i sunčano.          

                                                                                                          Ana Babić, 6. a


 

 

 

Himna naše škole

 

Naša škola - LipDubVideo

 

Mi smo OŠ Borovje

 

Korisni linkovi
Lista linkova je prazna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

CMS za škole logo
Osnovna škola Borovje Zagreb / Davora Zbiljskog 7, HR-10000 Zagreb / www.os-borovje-zg.skole.hr / osnovna.skola.borovje@zg.t-com.hr
preskoči na navigaciju